Nu söker vi en  Kommunikatör

Som ska arbeta både strategiskt och operativt med marknadsföring av familjehem samt stödja och utveckla vår interna och externa kommunikation

50 procents allmän visstidsanställning ett år, med möjlighet till förlängning.

Vill du vara med i vårt team och bidra till att ge barn en trygg tillvaro och en bra uppväxt? Då ska du söka jobbet som kommunikatör hos oss! Vi jobbar med att förbättra placerade barns förutsättningar för en trygg uppväxtmiljö. Vår uppgift är att arbeta med rekrytering, utbildning och handledning av familjehem på uppdrag från de deltagande kommunerna; Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Ånge och Örnsköldsvik. Verksamheten ingår i Kommunförbundet Västernorrlands verksamhet.

Familjehemsorganisationen består av fem medarbetare och en chef. Nu behöver vi en kommunikatör som kan bidra med strategiskt och operativt arbete med marknadsföring och rekrytering av familjehem. I det ingår att stödja och utveckla den interna och externa kommunikationen, producera nyhetsbrev, skapa innehåll för webbsida och sociala medier, ta fram presentationer och annat informationsmaterial som har strategisk betydelse för rekrytering av familjehem. Du är också ett redaktionellt stöd i vår verksamhetsplanering.

Du är intresserad av att arbeta i en mindre och flexibel organisation med utmanande och varierande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter

  • Strategiskt och operativt arbete med marknadsföring
  • Stödja och utveckla vår kommunikation internt och externt för att vi ska bli framgångsrika i att locka nya familjehem
  • Utifrån framtagen kommunikationsplan ta fram idéer för hur vi ska attrahera familjer att anmäla sitt intresse för att bli familjehem
  • Producera innehåll för både digitala kanaler och print

Kvalifikationer

För den här tjänsten söker vi dig som har en högskoleexamen inom media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du behöver vara en erfaren skribent, samt ha känsla för form- och bildspråk. Du har minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete. Körkort är ett krav.

Meriterande

Kunskaper i Adobe Suite (Premiere, Indesign) är önskvärt. Har du jobbat med analys och uppföljning av digitala kommunikationsinsatser och social media management är det meriterande. Du har ett flexibelt förhållningssätt, respektfullt bemötande och förmåga till helhetssyn som bidrar och skapar ett gynnsamt samarbetsklimat. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team.

 Anställningsfakta

Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Stationeringsort Härnösand med möjlighet till att arbeta på distans. Tjänsten innebär visst resande i länet. GFO strävar efter en jämn könsfördelning varför vi gärna ser manliga sökanden. Tillträde enligt överenskommelse.

 Rekryteringsprocessen

Löpande urval tillämpas under rekryteringsprocessen.

För mer information kontakta
Elisabeth Högberg, Enhetschef, Gemensam familjehemsorganisation (GFO)

Telefon: 070-360 08 25, E-post: elisabeth.hogberg@kfvn.se

Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning.

 

Fackliga representanter
Fredrik Kjellman Ölmerud, Vision 072-521 14 30

Din ansökan

Ansökan med CV samt kopior på handlingar du vill åberopa, skickar du så snart som möjligt via e-post, dock senast den 22 april 2020 till:

Inger Lind

Kommunförbundet Västernorrland

Järnvägsgatan 2

871 45 Härnösand

E-post: info@kfvn.se

Share This